Interactieve out of home reclame is het medium van de toekomst

Interactieve reclame gaat een gouden toekomst tegemoet. Nu de economie groeit, neemt ook de activiteit en mobiliteit van mensen sterk toe, zowel in werk als vrije tijd. Hoe meer verplaatsingen hoe meer mensen buiten zijn en dus buitenreclame zien. Bovendien is een abri, billboard of reclamemast steeds gerichter in te zetten. Sterker, buitenreclame wordt dankzij de opmars van de smartphone langzamerhand net zo precies af te stemmen als advertenties op een website. Out of Home wordt daarmee net zo digitaal als online-advertising. En ook dankzij de bonus van de bijvangst wordt buitenreclame, reclame van de buitencategorie.

Aan het woord is Daisy Arets medewerkster PR en communicatie. “We moeten goed kennis nemen van de huidige trends en ontwikkelingen. Ook moeten we flink inzetten op het aantrekkelijker maken van techniek.” Deze combinatie is goud waard. Daisy heeft tijdens haar hbo opleiding communicatie al meerdere malen bewezen een topper te zijn. Door een unieke pitch zorgde Daisy er o.a. voor dat het internationale reclamebureau Grey in Amsterdam een tweejarig raamcontract kreeg bij de overheid.

In de gesprekken met Daisy krijg je al snel een inzicht in haar creatieve geest. Tijdens haar stage ontwikkelde ze een campagne voor Pepsi. Met haar idee won ze in leerjaar 2 van haar opleiding, een tweede prijs.

Tijdens haar studie en afstudeerstage, wist Daisy zeker dat ze in Limburg thuishoorde. Door haar interesse in techniek, het Limburgse en de non-profit-sector, is zij dolgelukkig met de functie die zij nu bekleedt.

Daisy: Waar droom jij nu van? Wat zou jij, voor Techniek met PR en communicatie, willen bereiken?

“Ik zou het imago van techniek enorm willen verbeteren onder jongeren, ouders en decanen/mentoren daar techniek veel meer is dan ruwe/ouderwetse techniek. Marketingtechnisch zie ik meerdere doelgroepen die wij kunnen interesseren door in eerste instantie alleen al de beeldvorming van techniek positiever op de kaart te zetten. Het is een feit dat techniek een onmisbare sector is in onze samenleving. Techniek is hoofdzakelijk mensenwerk. En achter ieder mens schuilt een mooi verhaal! Kortom, ik zie een grote uitdaging om de meerdere doelgroepen, gebaseerd op het beta-mentality-verhaal, te interesseren en te inspireren voor de werelden van techniek.

Techniek is zo breed en alles omvattend en interessant. Het filmpje van Das Handwerk inspireert mij: https://youtu.be/1TwIUgd7eb0

Dit filmpje geeft prachtig weer wat er allemaal verdwijnt uit een wereld zonder techniek en technische productie. Gebouwen storten in, infrastructuur verdwijnt enz. We beseffen met z’n allen te weinig dat alles uit techniek bestaat.”

Alles moet leuk zijn

De huidige trend is dat de jeugd alleen maar wil genieten, alles moet leuk zijn. Het is een generatie die opgegroeid is met de huidige techniek. Onze leerlingen hebben de tijd zonder computers, vaatwassers, mobiele telefoons etc. nooit meegemaakt. En wat bij deze jeugd belangrijks is, is dat alles draait om de beleving. Wat we nog onvoldoende laten zien, is dat techniek ook leuk is. Alleen laten zien is niet voldoende, we moeten onze doelgroep laten ERVAREN hoe leuk dat techniek is. Daisy bruist van de ideeën. Ze bedacht concepten voor VOLVO, overheid,

Pepsi, MIELE, e.a. en ze wil nu niets liever dan een concept gaan uitwerken voor techniek.

PASPOORT

Daisy is 27 jaar, oudste dochter uit een Geleens gezin. Creatief brein, bevlogen van techniek, tijdens de studie altijd al geïnteresseerd geweest in technieken en technologie, ze volgde haar minor bij het Future Media Lab in Tilburg/Eindhoven.

Een van haar grote passies is dansen; na zelf 12 jaar gedanst te hebben, geeft ze nu dansles aan 18 meiden bij de carnavalsverenging de Sjoutvotte.

Waar Daisy trots op is:

  • Op het Preuvenemint van ons Techniekcollege
  • Op de samenwerking met de studenten en collega’s van Media&Sign
  • Op Ferdinand van Kampen die het belang van PR en Communicatie ziet
  • Op de verhalen en foto’s die we delen (met dank aan Peter)
  • Op de vernieuwde samenwerking met het bedrijfsleven

Namens Tech2Create powered by Techniekcollege

Peter Tillmann